mandag den 1. juli 2013

Fyn rundt i havkajak, dag 1 d.01/07-2013, Kerteminde-Lundeborg

Distance: 41 km, rotid : 7t 53min
Vejr: solskin til overskyet med regn, 15-20 grader. 0-0,5 meter bølger, vind 2-6 m/s.

Starten på Fyn rundt gik i Keteminde. Anita kørte mig afsted og min far mødtes med os foran Keteminde kajakklub for at ønske god tur.


Jeg kom på vandet ved 8 tiden og holdt formiddagspause på vandet ved 10 tiden med chokolade,slik og kaffe. Undervejs på turen så jeg bla. Svaler i klinterne og mener også at jeg spottede et marsvin. Ved Storebæltsbroen valgte jeg at krydse direkte fra Skaboeshus til broen for at spare km. Middagspausen holdte jeg på Knudshoved kl. 13.30. Herefter krydsede jeg igen, denne gang til den sydlige del af Kajberg skov. Ved 17 tiden var jeg fremme ved første lejr på. Stranden mellem Purreskov og Lundeborg.

Aftenen er gået med aftensmad, logbog og
hyggelæsning. Jeg har aftalt med en ven Kim, der arbejder lige ud til Svendborgsund, at vi mødes i morgen ved middagstid og får kaffe.



Lejr på stranden ved Lundeborg


1 kommentar:

  1. Det lyder som en god start på rundturen, forsat god rundtur!

    SvarSlet