onsdag den 3. juli 2013

Fyn rundt i havkajak, dag 3 d. 03/07-2013, Avernakø-Assens

Så meget blæser det!
Distance: 48 km
Rotid: 8 timer
Vejr: let regn til solskin, temperatur 15-20 grader, 0-1 meter bølger, vind 0-9 m/s fra SØ.

Jeg kom på vandet kl. 07.30 som jeg plejer, med vind på 9 m/s i ryggen og medstrøm fløj jeg fra Avernakø til Knolden syd for Dyreborg. Jeg kiggede undervejs på gps'en for at se hastigheden, og så tocifret tal... fedt.

1 pause blev holdt på Bøjden camping, her fik jeg en kop kaffe og en hindbærsnitte, så var jeg klar til dagens andet kryds fra Bøjden til Helnæs. Denne gang med bølger skråt bagfra venstre. Generelt har dagens roning været præget af styretag og støttetag.

På Avernakø mødte jeg en, der forslog Torø v. Assens som næste lejr. Jeg valgte at fortsætte til Assens strand istedet, og hvilket held, jeg fandt et godt spot på stranden, tæt på toiletter og havnegrillen, hvor aftensmaden blev købt. I morgen skal jeg igennem Lillebælt og rundt om Strib. Vejrudsigten ser fin ud, bortset for modstrøm i Lillebælt frem til kl. 16. Jeg må se om jeg kan finde noget idevand.
Ps. Billedet med vandhanen er fra i morges på
Avernakø. Det er en udendørs hane. Vandet bliver blæst af vinden.


Fyret på Helnæs

Lejr på Assens strand

Ingen kommentarer:

Send en kommentar