lørdag den 6. juli 2013

Fyn rundt i havkajak, dag 6 d. 06/07-2013, Flyvesandet-Kerteminde


På vej rundt om Fynshoved
Distance: 47 km
Rotid: 8 timer
Vejr: Skyfrit, 20-22 grader, 0-1 meter bølger, vind 6 m/s fra NØ
Fyn rundt total: 268 km

Ikke mange billeder man har af sig selv på sådan en tur
Morgenen startede med 10 km langs kysten fra Flyvesandet til Hasmark. Herfra tog kæresten hjem og jeg sat kurs mod Fynshoved, et kryds på 9 km. Undervejs rejste bølgerne sig til 1 meter, de kom skråt ind forfra i venstre side. Bølgerne var ikke noget problem, men 6 km ude i krydset passerede en stor speedbåd i høj fart forbi mig til højre, med et par hundrede meters afstand. Hækbølgerne fra båden var stejle og nu skulle jeg holde tungen lige i munden. Jeg tog ingen chancer og red dem af med lave støttetag.

Ved Fynshoved var bølgerne stejle og skarpe. Der stod 2 mennesker og kiggede på mig, da jeg roede rundt. De har nok tænkt deres.
På den anden side af Fynshoved var jeg i lå og gik i land og spiste middagsmad. Senere hilste jeg på 3 rorer på stranden, som jeg gik i land for at snakke med. De gav en sodavand og jeg fortalte dem om min tur Fyn rundt.

Midt i Rømsø sund mødte jeg igen kæresten, som havde roet mig i møde, for at være med på den sidste del ind til Kerteminde.
Da vi kom frem til Stavre begyndte skibstrafikken at tætne til. Det var en blanding af sejlbåde, speedbåde og jetski, så det var med ekstra opmærksomhed at vi gik over mod Kerteminde marina, hvor jeg startede for 6 dage siden.
Vel ankommet i havn, fik vi en øl i selskab med min far, der var mødt op, for at tage imod.

Tilbage hvor det hele startede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar