tirsdag den 2. juli 2013

Fyn rundt i havkajak, dag 2 d. 02/07-2013, Lundeborg-Avernakø

Pause på Abyskov strandcamping
Distance: 43 km
Rotid: 8 timer
På vej gennem Svendborg Sund
Vejr: let regn til solskin, temperatur 18-22 grader, 0
meter bølger, vind o-8 m/s fra V, SV.

Kom på vandet kl. 07.30, i starten regnede det lidt , men det stoppede hurtigt. Jeg holdt den første pause efter ca. 9 km ved Åbyskov strandcamping. Her fik jeg købt en opvaskebøste, havde glemt at få en med. Jeg var så heldig at få en kop gratis kaffe med, så formiddags slik og chokolade blev nydt på campingpladsen.

Kryds til Avernakø
Jeg gik herefter ind mod Svendborg gennem Skårupøre sund og her kom vinden lige fra vest med 8 m/s. Gps'en sagde at jeg roede med 3 km/t, det tog en krig at komme ind til Svendborg. I Svendborg mødtes jeg med Kim. Vi var lige et smut inde hos Nicus nature. Kim skulle se på en kajak og jeg manglede en tørpose. Herefter spiste vi middagsmad på. Kims arbejde lige ved siden af Nicus.

Med maven fyldt drog jeg ud af Svendborg Sund. Jeg nåede kun til Rantzausminde, så måtte jeg træde af på naturens veje, det gentog sig 5 km. Længere fremme. Skal have fat i en tisseflaske! I Rantzausminde mødte jeg en ung gut, der gerne vil ro kajak, han fortalte, at der er kø, for at blive medlem i Svendborg kajakklub.


Efter Svendborg Sund krydsede jeg til Svelmø og herfra til nordspidsen af Avernakø. Lejr 2 er på en teltplads ved Avernakø havn. Her er bad og toiletter, luksus! Jeg har lige pakket en gave ud, jeg fik med fra Kim, ladkridspiber og guldbar, TAK FOR DET! I morgen melder de 9 m/s fra sydøst, så jeg får et ordentligt skub i ryggen mod Assens.

Kaloriegave fra Kim

Ingen kommentarer:

Send en kommentar