torsdag den 4. december 2014

Molsruten dag 3, d.15.10.2014


Start: Rønde
Slut: Århus Banegård
Distance: 26 km
Vejr: Regn, Regn og atter Regn.

36 kilometer i benene, den mørke aften i køjen og bogen 'De hængte hunde', havde tvunget mine øjne i. Jeg vågnede til den skarpe lyd af trommende regn på mit cuben fiber tarp. Jeg havde mest lyst til at blive liggende og checkede vejrudsigten. Hvis det kun regnede i dag, ville jeg tage en overliggerdag. Vejrudsigten meldte 12-15 mm regn i dag og i morgen...hmmmpf. Der var ingen grund til at blive her i dag, for så at gå i regn i morgen. Jeg fik pakket sammen og gjorde begge mine hoftelommer på rygsækken klar med mad og snacks til dagen. Morgenmaden indtog jeg gående. Det gjorde det nemmere at bryde lejeren hurtigt og komme i gang.

Morgenudsigten til et par svaner og...regn
Jeg fandt underholdning frem i form af mp3 afspilleren. Den skulle være min tro støtte i den silende regn. Et godt tema på P1 kunne fjerne tankerne fra det våde miljø. Det samme skulle mit regntøj gøre. Regnjakken havde jeg brugt i går aftes, da regnen så småt var begyndt at falde. Men jeg kunne ikke huske at have pakket regnbukser ned. Efter lidt søgen i rygsækken, måtte jeg konstaterer at dagens etape blev uden regnbukser, de lå der hjemme.

Jeg besluttede mig for at regnen skulle vendes til noget positivt. Så dagen blev en testdag med flere plusser på kontoen. Mit sko/strømpe kombination fungerede perfekt. Jeg havde godt nok driv våde sko, strømper og fødder, men fugten var ikke lukket inde, så mine fødder kunne ånde. Jeg havde valgt at tage et par løstsiddende løbebukser af tynd nylon på i stedet for et par klassiske vandrebusker. Det viste sig at være et godt valg, da de var gået tørre 15 minutter efter regnen stoppede, jahu.. endnu et plus.

Vådt men godt
Ved Grevelund gik den primære opmærkede rute ned over en pløjemark. Jeg overvejede et kort øjeblik at følge den, men valgte så den alternative rute. Udsigten for muligheden for at stå i mudder til knæene tiltalte mig ikke. Længere syd på kom jeg igen ud og gå på stranden. Naturen på min venstre side og kæmpe dyre strandvillaer på højre side. Jeg kunne efterhånden ane kranerne på Århus havn i det fjerne og glædede mig til noget varmt at drikke. Jeg kom forbi en lystbådehavn og tænkte at her måtte være en kiosk, der havde varm kaffe. Til min store forbavselse var alt lukket og klokken var vel 12 eller 13.

Flere steder i Århus på vej mod banegården kom jeg forbi cafeer mv. men havde nu besluttet mig for at få min lyst til varm drikke på banegården. Efter køb af togbillet, skift af våde strømper til mine tørre sovesokker, fik jeg købt en stor varm kakao og lidt mad. Inden længe befandt jeg mig igen i et tog, denne gang på vej mod Fyn. Et lille eventyr rigere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar